niz nasumičnih brojeva

DIGITRON O DIGITRONU

Blog za bolji ecommerce

Dobrodošla u Digitron, blog posvećen trgovanju u digitalnom okruženju.

Ecommerce ili digitalnu trgovinu danas uzimamo zdravo za gotovo, kao da oduvijek bila tu. Katkada prodavci ecommerce-u pristupaju u hodu,"business as usual", skoro pa “silom prilika“. Pri tome prenose iskustva i očekivanja iz fizičkog svijeta u digitalni. Ova "prtljaga" koju unosimo iz fizičkog u digitalni svijet je korisna koliko i zavodljiva, nekada čak i obmanjujuća. Stvara dojam kako je sve isto, samo (materijalnog) svijeta nema.

NAČIN RADA

Ecommerce kao dopuna i osnova

Neki će reći kako je ecommerce - digitalna trgovina produžetak ili projekcija trgovine iz tradicionalnog fizičkog u digitalni svijet. U tome ima istine. Naravno da digitalna trgovina ima fundamentalnu sličnost sa tradicionalnom. Osnovni procesi u oba ambijenta su (gotovo) isti. Gotovo sve tradicionalne trgovine su već dodale ili dodaju ecommerce na postojeće prodajne kanale. Proces širenja na digitalne kanale se nekada obavlja mehanički, svodeći je na tehnologiju online prodaje (npr web stranica). S druge strane, neke trgovine posluju isključivo online, kao npr drop shipping.

Kakav god pristup prodaji gajili - monokanalni ili višekanalni, ecommerce ima svoje specifičnosti. Ecommerce posebnosti se ne smiju previdjeti. Ecommerce može proizvesti učestaliji ali i površniji odnos, čak istovremeno. Takođe, povjerenje i sigurnost prilikom plaćanja je ključno u oba ambijenta, ali je pitanja uspostave povjerenja sa kupcima izazovnije kod trgovina koje posluju monokanalno, odnosno isključivo online. Razlike treba prepoznati, razumijeti i kadgodje moguće, iskoristiti. O tome pišemo u Digitronu.


SLIČNOSTI I RAZLIKE

Digitalna VS tradicionalna trgovina

Tradicionalno trgovanje se razvijalo od pamtivijeka uz nizak stepen inovacija. Kumulativni učinak promjena koje su se odvijale kroz vijekove je takav da su osnovni postulati kupoprodaje zadržani. Tradicionalna kupoprodaja nije bitno drugačija od one koje su radile generacije prije nas, pa i stoljećima ranije. Primjena i potreba za poznavanjem tehnologije u procesu prodaje praktično da i nema.

Digitalna trgovina je tehnološki intenzivna a tehnološke inovacije su stalne, pa digitalna prodaja zahtjeva barem osnovno poznavanje tehnologije. Štaviše, u digitalnoj trgovini upravo inovacije i njihova bolja primjena može proizvesti bolje prodajne rezultate. Stoga nije iznenađenje kako su najveće ecommerce trgovine svijeta suštinski tehnološke kompanije. U ecommerceu je impulsna kupovina češća, a ponuda tolika i koncentrisana da se teško izdvojiti. Kako se izdvojiti, kako potaknuti impulsnu kupovinu? I ovo je tema za naš Digitron.

Pogledajmo razlike u pojednostavljenom slučaju kupoprodaje. Hana kao kupac dolazi na prodajno mjesto trgovca, nađe cipele koje joj se sviđaju, proba ih i odluči se za kupovinu. Sve se odvija praktično odmah i na licu mjesta. Cipele potome plati blagajnici, koja joj na licu mjesta izda robu. Ovime kupoprodaja završava.

S druge strane, kupovina ulaznica za koncert može biti potpuno digitalno iskustvo. Fan grupe odlazi na stranicu koja prodaje ulaznice, odabire vrijeme i mjesto, eventualno sjedište i plaća ulaznice karticom, koje se izdaju i potome dostavljaju na mejl. Na dan konceta portir mu na ulazu skenira kartice sa mobitela i fan ulazi i uživa u koncertu omiljene mu grupe. U oba gornja slučaja, kompletna kupoprodaja je ostvarena u okviru jednog te istog prodajnog kanala. No, u današnjem svijetu prodajnih kanala ima više, kupci su izrazito mobilni, te brzo i lako prelaze iz jednog kanala u drugi i sa jednog prodajnog mjesta na drugo. Stoga je normalno očekivati da se odnos kupca i prodavca razvija asinhrono, kroz više kanala, započevši danas na jednom i završavajući se na licu mjesta i odmah ili za nekoliko sati ili dana na drugom prodajnom kanalu i-li prodajnom mjestu.

U digitalnom svijetu, kupci mijenjaju prodavce, ponuda je ogromna, a mobilnost kupaca je i izazov i mogućnost za prodavce. Izazov za prodavca je u natjecanju sa malim i velikim, logistici, te spemnosti za neprekinutu, pravovremenu i višekanalnu komunikaciju sa kupcem. Odgovor leži u specijaliziranoj infrastrukturi, organizaciji poslovnih procesa, analizi podataka i agilnosti.

Aktivne trgovine prodaju preko više prodajnih kanala, nekoliko digitalnih - npr prodaja preko vlastite web stranice i preko online marketplace-a kojom upravlja treća strana, i nekoliko fizičkih kanala - npr prodaja u vlastitoj mreži trgovina i preko akvizitera.



U Digitronu ćemo govoriti o mnogim pobrojanim aspektima i posebnostima. Teme od interesa su računarska sigurnost i povjerenje, online plaćanje, tok novca, inovacije, promocija, regulativa i dobra praksa.



Ovaj post je zaveden pod tagovima: Plaćanje x Kupac x Prodavac


MULTIPAY RESURSI

Zanimljivi materijali

Istraži teme Digitron bloga za bolje rezultate, zabavi se i doznaj u Akademiji ili upoznaj platni servis Multipay.