niz nasumičnih brojeva

SREŽI MJESEČNI OBROK

Obročno - plaćanje na rate

Plaćanje na rate karticama kod nas dolazi u dvije varijante. Razlike među njima zbunjuju prodavce, pa i kupce. Uz dvije izvedbe, postoji i BNPL, poslovni model (i firme koje ga primjenjuju) koji se posljednjih godina afirmirao u Evropi i Americi.

Ne čudi gotovo univerzalna popularnost kupovine na rate, kako među prodavcima tako i među kupcima. Obje strane kupoprodaje uživaju prednosti obročnog plaćanja. Kupci si mogu priuštiti kupovinu koja inače uopće ne bi bila obavljena ili bi bila odložena, posebno kod kupovine skuplje robe ili kupovine krajem mjeseca. S druge strane, prodavci uživaju rast prodaje i povećanu vrijednost narudžbe (korpe).

Razumijeva se kako ove prednosti imaju svoju (jasnu) cijenu i izazove. Uz pretpostavku kako su kupac i imalac kartice jedno te ista osoba, pogledajmo razlike i sličnosti među izvedbama obročnog plaćanja.



SREŽI MJESEČNI OBROK

Obročno plaćanje, varijata prva

Kod izbora broja rata na prodajnom mjestu, kupac ima opciju podjele na rate temeljem ugovora Prodavca i Banke, te kupčeve kartice. Dakle u ovoj opciji obročnog plaćanja, kupac ima obročnu karticu i prodavac ima ugovor o podjeli na rate sa kupčevom bankom.

Uslovi koje Prodavac ugovara sa bankom uključuju većinu ili sve od niženavedenih:

  • - kartice Banke kojima je omogućeno obročno plaćanje,
  • - maksimalan broj rata,
  • - iznos provizije,
  • - minimalan i maksimalan iznos plaćanja,
  • - datum isplate prodavca.

Kod uspješnog plaćanja Banka će isplatiti Prodavca za iznos kupovine umanjen za provizije, a kupac će otplaćivati potrošeni iznos kroz odabrani broj rata. Važno je naglasiti kako provizija obročne otplate pada na teret Prodavca. Banka na sebe preuzima kreditni rizik i namiruje rate od imaoca kartice, odnosno od Kupca. Namirenje Prodavca – ovdje govorimo o cjelokupnom iznosu umanjenom za provizije – je već kod prvog poravnanja.

Čini se posve jasno, svi sretni i zadovoljni. Prodavac prodaje robu, Kupac ju kupuje na rate, a Banka kreditira otplatu. Pa, u čemu je kvaka i ima li je? Ima. Ustvari nekoliko ih je.

SREŽI MJESEČNI OBROK

Na rate - varijanta druga

U drugoj varijanti obročne otplate, podjela na rate odvija se nakon plaćanja, dok na prodajnom mjestu kupac plaća jednokratno. Teret troškova obročne otplate pada na kupca.

Podjela na rate se odvija automatski na osnovu iznosa transakcije, ili podjelu na obroke pravi kupac putem mobitela – obično kroz mobilnu aplikaciju ili tekstualnu poruku. Kada je kupac ta(j) koji dijeli plaćanje, razbijanje jednokratnog plaćanja na rate treba napraviti u određenom vremenskom roku nakon plaćanja. Ovaj period varira od par sati do circa mjesec dana, a najkasnije do dospijeća. Tačan period zavisi od uslova koje propisuje banka izdavalac.

Sumirajući ovu varijantu u dva koraka :

  • - Na prodajnom mjestu se odvija jednokratno plaćanje,
  • - Razbijanje plaćanja na rate je naknadno

Gledano iz perspektive prodavca, doseg ovog metoda je univerzalniji i jeftiniji, ali je podjela na rate 'odvojena' od kupovine, a podjela na obroke nekada zahtjeva upoterbu mobilne aplikacije ili poruke.

PRAKTIČAN PRIMJER

Lakše je na rate

Evo opisa iskustva obročnog plaćanja iz perspektive kupca, u obje varijante, na primjeru naše Hane.

Ponedjeljak je i Hana dolazi u Diva web trgovinu gdje odabire kožnu torbu. Kada klikne na plaćanje preusmjerena je na platnu stranicu gdje unosi elemente svoje platne kartice. Prodavac Diva Shop ima ugovoreno obročno plaćanje sa Plavom bankom, dok je Hana imalac obročne kartice Plave banke i torbu želi kupiti na rate. Prilikom unosa kartice, platni sistem prepozna da Hana plaća obročnom karticom ugovorene banke i ponudi joj opciju plaćanja na rate. Hana ovu ponudu prihvati i odabere 12 rata. Njen nalog za plaćanjem je iznosa 600, platni nalog odobri Plava Banka i kupovina torbe se ovime zaključi.

U ugovoru o prihvatu kojeg Diva Shop ima sklopljenog sa Plavom Bankom, dogovorena je naknada za obradu plaćanja stope od 3%, dok provizija obročne otplate na 12 rata iznosi 5%, što daje trošak obročnog plaćanja za Diva Shop od 8%. Takođe je ugovorena valuta (datum isplate) od T+2, pa u srijedu Plava banka doznači Diva Shopu na njen račun iznos od 552. Provizija koju zadržava Plava banka iznosi 48. Hana otplaćuje kupovinu 12 mjeseci u mjesečnim obrocima od po 50.



Utorak je i Hana dolazi u Best Shop gdje odluči kupiti maramu kao rođendanski poklon prijateljici. Marama košta 150 i već je dodana u korpu. Hana ima obročnu karticu Zelene Banke koja joj omogućava mjesečnu otplatu za kupovine veće od 150. Zato ona dodaje u korpu i ruž za usne za 30 što daje ukupnu vrijednost korpe od 180. Uspješno zaključi plaćanje u Best Shopu na iznos od 180, plaćajući karticom Zelene banke. Po kupovini, Zelena Banka pošalje Hani poruku kako ovo plaćanje može biti podijeljeno na rate, što Hana i učini kroz mobilnu aplikaciju Banke. Provizija za obročnu otplatu Zelene Banke na tri rate iznosi 15, pa Hana otplaćuje svoju Best Shop kupovinu kroz tri mjesečna obroka iznosa 65.

Best Shop svoj online prihvat radi preko Plave banke, uz ugovorenu proviziju od 3% i valutu T+2. U četvrtak Plava Banka isplaćuje Best Shopu iznos od nepunih 175.

U obje varijante obročne otplate, finansiranje potrošnje i prihvat kreditnog rizika, obavlja banka. BNPL je alternativan način finansiranja potrošnje koji nije nužno vezan za kartice. Njime se uvodi još jedna strana koja kreditira kupoporodaju uz naknadu.

Ovaj post je zaveden pod tagovima: PCI x Sigurnost x Prodavac


MULTIPAY RESURSI

Zanimljivi materijali

Istraži teme Digitron bloga za bolje rezultate, zabavi se i doznaj u Akademiji ili upoznaj platni servis Multipay.